Planlegging

fredag 6. august 2010

Drivhuset er ferdig!

Juliana Sunseeker Plus 8,4 kvm

Hipp, hurra! Nå er drivhuset endelig ferdig! Må bare si at det var mye arbeid! Strevde veldig med å få på plass isolerplasten, men det gikk seg til da vi skjønte at det var ok å sage til monteringslistene, som gjennomgående var en millimeter for lange! I tillegg måtte vi sage til selve platene til den ene døra, for de hadde feil mål. Ellers har jeg litt problemer med å få den ene takluka ordentlig på plass. Det blir litt trangt i det ene hjørnet (noen gode tips?). Regner med jeg må løsne på noen skruer og banke litt på noen skinner... Er ikke helt fornøyd med patentet på stopperne til taklukene. Vanskelig å få dem på plass, og når man får dem på plass, kan man banne på at skruen har falt ut før man får skrudd dem til... Hmmmm...

Men alt i alt er jeg kjempefornøyd, og gledermeg til å starte innredningen av huset! Er i gang med å bestille hyller, bord, vifte, automatisk lukeåpner, selvvanningsanlegg og mere til. Hvis det er noen som har erfaringer og tips med hensyn til drivhustilbehør, mottas de med stor interesse og takk! Spesielt lurer jeg på hvilket selvvanningsanlegg som fungerer best (dvs hva fungerer og hva fungerer ikke). Jeg har foreløpig fundert på dryppslangevanneanlegg versus kjeglevanningssystem.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer!
    Jeg har også drivhus på 1 året.
    Jeg har tidligere hatt vanningstimer koplet til svetteslange for å vanne ny etablert hekk i ferie.
    I år har jeg brukt timeren på dryppvanningsannlegg fra "gardena microdrip system"( startpakke på ca 500kr fra plantasjen) i drivhuset. Tok litt tid å sette opp, men kan tilpasses etterbehov og omgjøres og bruke smådelene om igjen. Satte timer på vanning 30min - 1 time hver dag.
    Brukte langtidsgjødel i pelletert form i potter og plantesekker.
    Jeg var borte i 2 uker og alt hadde klart seg.
    Så det er et brukbart alternativ. ( timer er litt dyrt, men det var jo hekken også....)
    Håper du finner noe som passer for deg.Lykke til!

    Ingrid Marie

    SvarSlett