Planlegging

torsdag 27. mai 2010

Holy maccarony, so much to do!???

My, my, my, oh, my! Da vi dro på ferie rundt himmelfartstidene var snøen så vidt smeltet i hagen og det var lite man kunne få gjort av våronna. Da vi kom tilbake ved pinseslutt var plenen grønn og staudene langt på vei opp gjennom rasket fra i fjor. På kjøkkenet i gamlehuset var den ene tomatplanten nesten blitt like stor som meg selv, og tatt i betraktning at drivhuset ikke blir satt opp før etter sankthans, så kan man godt si at jeg befinner meg i en lille krise. Its so much to do, and Im so far behind! What to do? What to do?

Begynte veldig smått i går med å rake noen bed og anlegge ny komposthaug. Bærte også ut storkrukkene og fikk iallfall sådd noe i den ene av dem, nemlig lukterter. Pelargonene har fått flytte ut på terrassen. Jeg orket ikke en gang å herde dem langsomt. De fikk stå ute natten over og de ser ut til å ha klart seg helt utmerket. De ser veldig sterke og robust ut.

I helgen får jeg bare "peise på" som enkelte sier her nord. Litt panikkslagen vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne...for alt dette må gjøres:

- komposten må fikses
- må snekre blomsterkasser og kaldbenker til stauder, sommerblomster og urtebed
- må snekre kaldbenk til grønnsaksbed
- må rydde i "plantasjen" slik at megatomatplantene kan bindes opp og får bedre plass
- må plante om mange "barn"
- må renske hagen for gammelt rask fra i fjor og ugress

...og det er sikkert mer... gulp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar