Planlegging

tirsdag 20. april 2010

Noe vokser fort, og noe vokser...ikke så fort!


Den ene tomatplanten har vokst kjempefort! Mye fortere enn alle de andre. Det har til og med begynt å komme små blomster på den! Imponerende, ja, at jeg har fått til det der!? i bakgrunnen sees den nokså saktevoksende avocadoplanten jeg fikk av en snill venninne i fjor høst. Denne venninnen fikk bønner av meg tidligere i vinter som hun har plantet. Så bilde av bønneplanten hennes i dag. Den var kjempesvær! Skal få plantet noen bønner i løpet av uka jeg også:)


Mine elskede pelargoner vokser i moderat fart. Det er litt rart at det er disse plantene jeg bryr meg allermest om, jeg, som jo egentlig mest bare bryr meg om matplanter. I bakgrunnen sees et pengetre jeg fikk av en kjempesnill svensk venninne i fjor høst. Den er virkelig en potteplanteefavoritt! Har forresten sådd flere typer pelargoner nå. Men det spørs vel om de rekker å blomstre i sommer. Men da får de i det minste bli stueplanter.

Flere tomatplanter og pelargoner i bakgrunnen. I forgrunnen de veldig sakte, saktevoksende jordbærplantene. Det er krukkejordbær. Lurer på når det blir litt mer fart i dem?

3 kommentarer:

  1. Wow! Den tomatplantene har skutt fart. Mine er svært så fislete fremdeles. Virker lovende for sommeren dette her :-)

    SvarSlett
  2. Den tomatplanten var stor ja! Mine månedsjordbær er så små at jeg så vidt har priklet dem. De kommer nok når det blir varmere i vinduskarmene våre :)

    SvarSlett
  3. Trøst deg med at dine jordbærplanter synes! Mine er fremdeles i kuvøse (mini-minidrivhus) og jeg begynner å tro at min far har rett: Det kommer ingen jordbær før etter to år...

    SvarSlett