Planlegging

torsdag 4. februar 2010

Frøkjøp!

Cucurbita pepo L. F1 "Baby Round" (foto http://www.impecta.se/)

Solanum lycopersicum "Moneymaker" (økologiske) (foto: http://www.impecta.se/)

Det er mulig jeg tar meg vann over hodet nå, men i dag har jeg altså bestilt enda mere frø! Har jo allerede en hel haug med forskjellig liggende hjemme, i tillegg til det jeg allerede har sådd. Kommer jeg til å klare med alt? Og ikke minst, får jeg plass til alt dette, når priklingene har vokst ut og skal settes i egne krukker?? Men det er jo så spennende! Og i dag testet jeg ut Impecta som viste seg å ha et utrolig bredt og spennende utvalg av frø til både prydvekster og nyttevekster. De hadde til og med en egen avdeling for nordiske villblomster. Har bestilt spennende typer agurk, squash, tomater, chili, physalis (svarte), noen svarte afrikanske bær, ja, og et par ting jeg ikke husker. Gleder meg enormt til å få frøene og få satt dem i jorda!

3 kommentarer:

  1. Hei og gratulerer med ny blogg! En lovende begynnelse. Jeg liker å lese om hva andre tenker og planlegger i hagehjernen sin, så jeg har lyst å følge deg videre. Da får jeg vel se om du redder sådden midt i oppussing av kjøkken - og oppsetting av drivhus m.m. :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk:) Jeg er like spent selv på om jeg klarer å holde tritt med alle mine prosjekter. Men det er gøy! Og jeg er SKIKKELIG inspirert!

    SvarSlett
  3. Ja, gratulerer med ny blogg. Hyggelig at du vil stå på hagebloggerlisten :)

    Impecta er et funn på frø, de har utrolig mye rart, og det er lett å gå litt bananas ja... hehe.

    SvarSlett