Planlegging

onsdag 17. februar 2010

Ompotting og mer frøsåing

Pelargonium hortorum F1 "Black Velvet Rose" (Foto: http://www.impecta.se/)


Solanum melongena L. F1 "Applegreen" (Foto: http://www.impecta.se/)


De stakkars små purrebarna har i dagesvis skreket etter ompotting. I går endelig kom vi oss på Plantasjen og fikk kjøpt jord og krukker. Så i går fikk jeg plantet om purreløken og noen tomatplanter. Snart må mer purre og tomater plantes om. Hestemynten vokser sakte, men den kommer iallfall. Etter omplanting fikk jeg ledige såkasser igjen, så da planta jeg en del av det jeg fikk fra Impecta: svart physalis, grønne augerginer, økologiske tomater, krukkejordbær, pelargonium og geranium. Geranium ble lagt i jorda i en plastboks med lokk og satt på trappa, for den skulle ha kulde. Paprikaprosjektet har jeg gitt opp, for der skjedde det ingenting. Ser fremdeles ikke tegn til nye skudd i krukka med sitrongress, men det tar kanskje litt tid?

2 kommentarer:

  1. Nydelig pelargonium du har tatt bilde av. Jeg har fått 3 fine spirer på hengepelargonium "Sperlings Red Queen", men jeg har sådd mye som ikke spirer enda. Tålmodigheten min er strukket til bristepunktet, men - jeg skal strekke den mer.Prikler stadig vekk det som er kommet opp av jorda, og gleder meg til drivhus-sesongen! Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  2. Bare for ordens skyld, så er det ikke jeg som har tatt bildet. Som bildeteksten heviser, så er bildethentet fra Impecta. Det er sånn pelargonium jeg har sådd nå, og jeg håper jeg får dem til!!! Produktbeskrivelsen sier at dette være en "Märklig sort". Og sån noe høres jo alltid spennende ut! I tillegg står det at den "Får svartgröna blad med ljusgrön kant i fin kontrast. Glödande rosa blommor med vitt öga. Bildar stadiga, välgrenande plantor med riklig blom."

    SvarSlett